Putsa fönster, mammaträff och dagisplats!

Igårkväll åkte jag, Tyra, mamma och pappa till gammelmormors place och putsade hennes fönster med min fönstermaskin. Det gäller att ha rätt teknik annars kommer ränderna vet du :) nya gardiner har hon fått också så nu har hon det fint. Tyra fick vi turas om att passa för hon skulle vara överallt...


Idag har vi varit på mamma/barnträff.

Malin - Ronja
Melissa - Lewis
Linda - Hugo
Marie - Matilda
Jag - Tyra


Fr. vänster: Melissa med Hugo, Marie med Matilda, Jag med Tyra och Malin med Ronja.
Linda var fotograf och Lewis sov :)

Riktigt trevligt och Malin hade gjort god sallad som vi åt till lunch och Linda stod för jättegod marängtårta till efterrätt :) Barnen busade på och de blev så himla trötta på slutet.. konstigt? nej :)
Nästa gång blir det träff antingen hos oss eller Melissa.. det blev inte riktigt bestämt :)


Igår fick jag ju brevet om Tyras dagisplats. 
-"Vi kommer inte kunna erbjuda barnomsorg enligt era önskemål".
Jag blev inte speciellt förvånad eftersom jag pratat med grannen om hur dagissituationen ser ut här på Tomtebo men samtidigt fick jag lite panik. Ringde upp placeringsassistenten och hon sa att om Tyra ska ha plats på de önskemål vi har så är det MINST ett år bort. Men det fanns platser på två andra dagis lite högre upp på Tomtebo så vi satte henne där sen får vi hålla tummarna :) nu väntar vi bara på svar.
Allt löser sig :)

När Krille kommer hem får han ta Tyra för jag och Putte ska åka på Maxi och handla.
Jag behöver ett skoställ också.. alltid är det ngt :) Jag vet inte hur många skor det är i hallen nu och Tyra tycker det är jättekul att sitta där och slänga skor till höger och vänster.. speciellt sitta och dra i skorsnörerna så man knappt får på sig skorna sen :) Hon är för gullig ändå.



Äntligen kan jag äta vindruvor igen :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0