En vecka i Mjösjöby

  
Tyra har fått en fin gungställning av farmor och farfar!


Lilla gumman hade även tredagars-feber :(


Lillgosan


Krille och svärfar började bygget av den nya hallen/sovrummen...


Jag skrev ju att jag skulle blogga därifrån men jag har inte orkat. Tyra fick feber på torsdagsnatten och vi hade tur, som precis den dagen, skulle in till Bjurholm och handla så vi kunde köpa alvedon. Vi väntade på att det skulle bli en förkylning men varken snuva eller hosta kom så vi började undra om det var tredagars-feber på G och det var det.. igår fick hon små prickar på bröstet men dom är snart borta och febern är då puts väck.
På fredag eftermiddag hon Inger och Ingemar till oss och vi åt god mat och surrade hela kvällen. På lördag kom även Gunilla, Tomas, Anna och Mattias till byn och vi hade stor-wok kalas ;) Efter middagen hade hela isen på sjön släppt och Tobbe blev sugen på en premiärtur med flotten så han tog med sig några grabbar och åkte ut en sväng.

Som ni ser på bilderna så har Tyra fått en gungställning :) hon är helt såld på den! Hon börjar grina när man försöker ta upp henne så man vet ju var man lär stå i sommar :) Tack farmor och farfar för den fina ställningen!

Det ska även byggas ut lite på storstugan och Krille har hjälpt far sin med det.. kul för Krille att få göra någonting vettigt på dagarna :)

När vi kom hem idag så for jag ner på Strömpilen en sväng. Köpte moccasiner till Tyra och en söt blommig sommarklänning+ vit indiska inspirerad tunika till mig. Träffade även Mia där så vi följdes åt :) och imorgon tar jag med mig familjen och åker till henne, Daniel och lilla Maja.


Nu ska jag lägga myran och sen se slutet på Håkans bar.. Gonatt


Kommentarer
Postat av: madeleine

Åh så mysigt ni måste haft! Älskade verkligen va i mjösjöby mysigt dära.. Kul med en gungställning åt lilla myran! Kram

2010-05-10 @ 20:40:16
URL: http://myddis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0