Oj vilken dag!

Idag har jag gått an som en duracellkanin här hemma.
Vi klev upp 8, åt fruskost och bokade tvättstugan senare på dagen. Eftersom solen sken även idag såg jag hur hemska mina fönster såg ut så jag ringde pappa och bad honom komma med min Kärcher-fönsterputsapparat och det gjorde han. Jag och Tyra bjöd honom på pannkaka till lunch, gott gott.

Sen bad jag honom vara barnvakt en stund för jag hade sett på tvreklamen att Team Sportia hade rea på Didriksonjackor.. Tyra la vi i vagnen och pappa gick en sväng.
Jackorna hängde snyggt direkt jag kom in i butiken men den kostade ju för bövelen 1599 och dom sa ju 999 på reklamen.. jag gick runt mer och kom fram till en annan Didriksonjacka och såg priset 999 men det var ju en tunnare typ vindjacka. TYPISKT!
Åkte till Intersport där det förra helgen var rea på just den jackan jag vill ha, en sån som svärmor :) sjukt snygg. Iaf så fanns det såklart bara vita kvar.. inte praktiskt alls. Så det blev ingen jacka, men jag kom hem med en lekhjälm Tyra ska ha med sig på förskolan imorgon, hehe det fick duga för idag :)

När jag kom hem sov myran fortfarande. Jag passade på att klippa pappa sen ner i tvättstugan och starta maskinerna. Upp till lägenheten och börja putsa alla fönster.. puh. Bytte gardiner och busade med myran. Ner i tvättstugan, upp och putsa fönster, ner i tvättstugan, upp och putsa ännu ett fönster.
Men nu är det iaf fräscht här hemma :) ingen kan klaga!


Tyra sover nu i sitt rum.. Krille har snart träning och jag väntar på att något bra ska börja på tv´n.. ska nog moppa golvet i köket först sen gör jag HELG :)

Imorgon är det Krille som ska lämna myran på förskolan.. åh vad kul för honom.. jag är typ avis av någon konstig anledning :)


Oj, nu fick hon röda ögon igen.
Aja, här är Tyra in action i tvättstugan :)



Nä, moppen nästa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0