Fjärde dagen på förskolan

Imorse var vi på förskolan klockan 09 och alla barnen skulle vara ute och leka. Vi satt i sandlådan och gjorde sandkakor, grävde gropar och lekte i den stora brandbilen!
Efter en halvtimme var det dags att gå in och säga "nu går mamma iväg en stund, men jag kommer snart tillbaka" igen. Vi föräldrar satte oss i personalrummet för att dricka mängder med kaffe. Barnen hade samling med sång sen åt dom lunch utan oss föräldrar. Personalen skulle hämta oss om det blev allt för oroligt men det var bara en kille som behövde nappen. En stund lät det nästan som alla smågrinade, t.o.m min Tyra. Hon hade "sympatigråtit" för det blev lite oroligt men det gick över när dom fick sätta sig till bords och äta lunchen :)
Vi föräldrar var borta i 1 ½ timme :)
Imorgon ska jag ta med kameran och fota när hon är ute och leker :)

Jag fick nästan en liten chock eller en wow-känsla i kroppen när vi fick komma in till barnen igen, för där satt min lilla gogumma i en vanlig stol (fast i barnstorlek såklart) med skeden i ena handen och muggen i andra. Hon åt själv! Hon blev så stor helt plötsligt! Vad hände? :) Jag blir rörd nu märker jag.

Efter lunchen la jag henne i vagnen och vi gick en promenad till ålidhem där vi köpte tvättmedel. Maskinerna rullar på nere i tvättstugan och snart kommer Janne och lägger in bänkskivorna i vårat kök!! Åååååh jag är så glad :D


Jag och myran ska åka på maxi och handla senare idag och efter DET ska vi till Naima i sävar. Tänk imorgon är det hennes sista arbetsdag på iaf ett år :) 2 veckor kvar till BF (beräknad födelse)

NU har myran sovit i två timmar.. hon vaknar nog snart!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0