Jag som hade tänkt sova bort hela dagen!

Imorse vaknade Tyra med ett leende på läpparna och satt och mös mellan oss i sängen medan hon såg barn-tv. När hon såg pippi TJÖT hon: PIP PIP PIP PIP!!! och skrattade gott :) härligt uppvaknande!
Jag fick lite dåligt samvete när jag kom på minn tanke att jag skulle sova bort på lediga dag (än om det hade behövts) men vi klev upp och körde till Ytterbodafjärden där "mommo" och "moffa" var. Krille hade match så han kunde inte följa med.
Tyra hjälpte "moffa" att skotta bort snö, eller iaf med hjälp av en spade fylla en bunke med snö :) hon ÄLSKAR verkligen att vara ute. Hon går och går och går och druttar omkull men ställer sig upp helt själv. Otroligt med tanke på alla kläder hon har på sig. Solen sken då helt underbart på oss hela dagen.
Jag tog med kameran, meeen batterierna var slut så inga foton från idag tyvärr.

Eftermiddagen spenderade vi hos Albin och Linda i deras nybyggda radhus här på Tomtebo. Det var så snyggt så man trodde man skulle svimma. Emelie, Alfred och lilla Ebba var också där men bara en kortis. Trevligt var det med kaffe och tigerkaka. Tyra tyckte att trappen var väldigt rolig :)

Jag sitter just nu och tittar på jordbävningskatastrofen i japan. Det är så overkligt. Igår såg jag ett inslag då bilar, fulla med människor, sköljdes bort i vattenmassorna. Paniken över att dom inte kom ut, det var overkligt som sagt.
Fruktansvärt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0