Två dagar i Mjösjöby!

God kväll!
Då har vi kommit hem från Mjösjöby. Eftersom Tyra återigen är lite förkyld så fick hon stanna hos farmor och farfar och krya på sig i några dagar. Det är väldigt lugnt här hemma och jag känner mig smått rastlös :P tog en timmes promenad nyss och fick upp flåset, skönt!

Vad gjorde vi i Mjösjöby då?
Jo, igår firade vi Rut med smörgåstårta och gräddtårta som Annica hade gjort, supergoda! RUt blev så nöjd över kakorna jag hade bakat till henne :)
Vi åt god middag med Gunilla, Anna, Tomas, Mattias och lille söte Oskar som redan blivit 7 månader :) Tyckte det var nyss man "räddade" Tyra från att bli "överkörd" av andra barn men nu var det Tyra man fick hålla ett extra öga på, herregud vad stor hon är egentligen :) Oskar var även hej hejjare på att krypa!
Vi såg på Eurovision och jag trodde aldrig att vi (Sverige) skulle komma 3:a så det var ju kul.

Idag var jag, Tyra och Annica och hälsade på Catrin i huset nedanför och hon hade köpt och sytt så himla fina gardiner i köket så jag var tvungen att fara till Ohlssons Tyger när vi kom till stan och kolla om dom fanns kvar, såklart inte, men jag ska åka ner till city imorgon och kolla om dom finns där.
Medan jag spanade på gardinerna spanade Tyra på hackspetten som satt i trädet utanför. Vi gick ner till sjön och Tyra sa bara "bada bada" men det var ju på tok för kallt och arg blev hon när vi gick upp till stugan igen. Hon har verkligen humör lilla damen :) undra vem hon fått det ifrån? ;)

Vi har även visat upp våran nya bil :) Kia Cee´d!



Tack för en mysig helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0